Dan zaštite prava potrošača 2022

Povodom Svetskog dana zaštite prava potrošača (15. mart), ispred Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, prisutnima se u TC „Galerija“ u Beogradu obratio državni sekretar, gospodin Uroš Kandić. On je naglasio porast onlajn trgovine za 70 posto u odnosu na 2020. godinu, ali i da se prigovori potrošača svode na manje od 10 posto od ukupnog broja prigovora kada su u pitanju e-trgovci.

Tom prilikom je predstavljen E-kiosk – aplikacija za informisanje kupaca o pravima i obavezama njih samih, ali i trgovaca. Jedan terminal biće postavljen narednih šest meseci u „Galeriji“, kako bi kupci mogli da se obaveste o pravilnostima neposredno pre kupovine, dok je aplikacija svim građanima dostupna na sajtu Sektora za zaštitu potrošača Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, https://zastitapotrosaca.gov.rs/ekiosk.

„Ideja sa E-kioska je nastala iz nečega što mi znamo i o čemu stalno pričamo, a to je da potrošači nisu dovoljno svesni svojih prava. Ne postoji nikakav zakon koji će vas zaštiti ukoliko vi ne pokažete inicijativu. Ovo je jedna oblast koja mora da bude permanentna. Potrošači samo moraju biti svesni svojih prava. Koliko god kampanje bile jednokratne, zaštita potrošača je permanentna misija“, istom prilikom rekao je predstavnik Organizacije potrošača Kragujevac, Zoran Nikolić.

Kiosk je osmišljen i razvijen u bliskoj saradnji Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija i Tvining projekta „Dalje jačanje zaštite potrošača u Srbiji u novim tržišnim uslovima“, koji finansira Evropska unija.

Last updated: 22. Novembar 2024. 09:38